Reality Check

 



Hier zijn we dan met mijn eerste blogbericht in 20 jaar tijd. Het is een nieuw gegeven voor mij, maar ik hoop jullie mee te kunnen nemen in mijn interesses en natuurlijk mijn ervaring te kunnen delen met jullie. Geniet ervan!

Als ik terugblik naar de lagere school, merk ik toch wel een groot verschil met nu. Ik las veel boeken en deed dit ook enorm graag. Dit gebeurt niet zo vaak meer en door wat komt dat nu juist? Sociale media, andere invulling van vrije tijd,… Ik wil hier tijdens mijn opleiding dan ook meer tijd aan besteden, omdat dit toch wel voor een zekere rust zorgt. Het mooie aan een boek lezen vind ik dat je er een eigen fantasie bij kan creëren en dat heb je bij het kijken van een film niet.

Ik kijk graag films of series, maar een boek lezen op een gezellig en rustig plekje kan ook deugd doen. Genres die mijn aandacht trekken zijn vaak misdaad, thriller en oorlogsverhalen. Als ik naar cultuurevenementen kijk, denk ik vooral aan concerten (festivals) maar ook lezingen over onderwerpen die mij intrigeren. Ik kan enorm geboeid raken als het over mentale gezondheid gaat en hoe je daarmee moet omgaan.

Enkele jaren geleden ben ik naar een fotomuseum gegaan en daar kom je jezelf ook tegen, je ziet er foto’s die voor je vriend/vriendin niets betekenen, maar voor jou kan dit herinneringen oproepen en dat maakt zo’n voorstelling zo mooi. Als ik een cultuurevenement bezoek, is dat vaak met een vriendin en babbelen we hier nadien ook over. Het is fijn om eens te horen hoe mijn vriendin dit ervaren heeft en wat er dan in haar omging.

Zoals eerder vermeld wil ik mezelf weer meer verdiepen in de literatuur, maar ook meer tijd maken voor cultuurevenementen die iets bijdragen aan mijn toekomst als leerkracht. Ik vond het zelf steeds fijn als een leerkracht haar les staafde met voorbeelden en verhalen die zij zelf had meegemaakt. Ik hoop met deze ervaringen op te doen, mijn leerlingen ook een meerwaarde te bieden tijdens mijn lessen. Ik kies soms te snel voor de meest voor de hand liggende films of series terwijl hier een tal van andere manieren voor zijn.

Ik vind het spannend om mijn kennis met jullie te delen via een blog, maar kijk er enorm naar uit! 


Youna Geboers

Reacties

Populaire posts